Finpuds dine salgsmetoder, og bliv en endnu bedre sælger

Der er mange forskellige måder at sælge på. Afhængigt af hvad du sælger, hvem du sælger til, og hvordan du er som person, er der forskellige måder at gribe en salgssituation an på. Det er altså ikke muligt at udarbejde et fast manuskript, du blot kan følge, når du skal forsøge at sælge et produkt eller en service. 

Selvom det ikke er helt nemt at få succes som sælger, vil jeg alligevel vove den påstand, at det ikke er raketvidenskab at sælge. Det handler i bund og grund blot om kommunikation. Booker du et forløb hos mig, hjælper jeg dig med at finpudse dine kommunikations- og salgsmetoder, så du kan blive en endnu bedre sælger. Det lyder ikke tosset, vel? 

Effektivt salg handler om effektiv kommunikation

Går du rundt og tror, at det at være sælger handler om at holde lange, flotte salgstaler for på den måde at overtale dine kunder til at købe? Jeg er ked af at sige det, men så tager du fejl. Faktisk skal du i en salgssituation sige langt mindre, end du sandsynligvis gør på nuværende tidspunkt. Salg handler nemlig om kommunikation og om at få din kunde til at tale. Ved at stille de helt rigtige spørgsmål, på de helt rigtige tidspunkter, kommer din kunde til at bære en langt større del af dialogen, og på den måde bliver det lettere for dig at få vedkommende til at handle med dig. 

Når du stiller gode, målrettede og gennemtænkte spørgsmål, giver du din kunde lyst til at handle med dig. Faktisk gør du det nærmest umuligt for vedkommende ikke at købe dit produkt eller din service, og dét er jo sådan set drømmen, ikke sandt? 

Kort sagt har du ikke behov for indviklede, snørklede og komplicerede salgsmetoder for at kunne sælge. Derimod har du brug for at blive dygtig til at kommunikere. Halter denne del lidt for dig? Så er det her, jeg kommer ind i billedet.  

Dine salgsmetoder skal være tilpasset dig

Din sælgerrolle skal ikke blot være en rolle, du påtager dig. Når du skal sælge et produkt, skal det gerne virke naturligt, og derfor er det også væsentligt, at du har dig selv med i processen. Derfor skal dine salgsmetoder også passe til dig og din personlighed. Hvis du skal lykkes som sælger, gælder det altså om at finde ud af, hvad der fungerer for lige netop dig. Du kan kopiere nok så mange andre topsælgeres salgsmetoder, men hvis ikke de er tilpasset dit temperament og væsen, får du næppe succes med dem. 

Når du starter et forløb med mig, kan du være fuldkommen sikker på, at forløbet bliver tilpasset dig. Det bliver skræddersyet ud fra blandt andet din personlighed, din tilgang til salg, dine salgsmål og naturligvis det produkt eller den service, du forsøger at sælge. På den måde får du løftet dine salgskompetencer til et helt nyt niveau, og dét er jo ikke så ringe endda. 

Udover at du får finpudset dine salgsmetoder igennem et forløb med mig, gælder det også, at du vil opleve at udvikle dig på et personligt plan. For mig handler det nemlig om meget mere end blot at nå diverse salgsmål – det handler om en generel udvikling, både personligt og professionelt. 

Med et forløb med mig kan du altså forvente at:

Hvad er en salgsstrategi, og hvorfor er det overhovedet noget, du skal bekymre mig om?

Når du gerne vil fra A til B ude i den virkelige verden, kigger du på et kort og planlægger din rute. Sådan bør du også bære dig ad i din rolle som sælger.  

Når du lægger en salgsstrategi, udformer du så at sige en ruteplan for, hvordan du skal nå dine salgsmål. Du undgår at spilde en masse af din dyrebare tid på diverse omveje, men arbejder derimod direkte og målrettet på at nå dine mål. Det er med til at effektivisere din arbejdsgang og gøre det langt nemmere og mere overskueligt at sælge. 

Det er altså slet og ret for din egen skyld, du skal have en salgsplan. Det er for at gøre det lettere, sjovere, mere berigende og mere overskueligt for dig at være sælger – og tilmed have succes med det. 

Lyder det interessant? Det tænkte jeg nok, så tøv ikke med at kontakte mig.

Bliv ringet op af Rolf Høegh

Udfyld formularen forneden, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Gode og særdeles brugbare fif

Guldkorn fra Rolf Høeghs Blog